Loading Događaji

« All Događaji

  • Ovaj događaj je prošao.

Panel diskusija: Šta je dobro obrazovanje u Srbiji?

9. juna 12:00 - 14:00

EduLab: Laboratorija obrazovnih strategija IFDT i Udruženje “Živojin Mišić” organizuju panel diskusiju Šta je dobro obrazovanje u Srbiji? 9. juna od 12-14h na Institutu za filozofiju i teoriju.

👉🏼 Uživo prenos na FB stranici IFDT. 👈🏼

Sistem obrazovanja u Srbiji najčeće se posmatra kao skup problema koji se decenijama nagomilavaju i često deluju kao nepremostivi izazovi. U javnosti govorimo o nepovoljnoj strukturi obrazovanja stanovništva, niskom stepenu ulaganja države u obrazovanje i niskom standardu radnika u obrazovanju, ali i o zastarelosti nastavnih programa, lošim rezultatima na PISA testovima, nejednakom pristupu obrazovanju i lošoj opremljenosti naših obrazovnih ustanova. Veliki broj edukatora takođe ističe centralizovani sistem i jednoobraznost nastavnih programa kao neke od ključnih problema obrazovanja. Ali koliko i na koji način govorimo o dobrom obrazovanju u Srbiji i kako direktni učesnici i učesnice obrazovanja - edukatori-edukatorke, promišljaju idealne sisteme i najbolje obrazovne prakse?

Povod za organizovanje ovog razgovora je nagrada za Najbolje edukatore Srbije koju dodeljuje Udruženje “Živojin Mišić” od 2014. godine sa idejom da isticanjem najboljih možemo skrenuti pažnju na prave vrednosti u obrazovanju i pružiti primer drugima čemu treba da teže. Sa dobitnicima nagrade i članovima žirija razgovaraćemo o tome kako definišemo i vrednujemo dobro obrazovanje u Srbiji; koji su izazovi i poteškoće dostizanja dobre obrazovne prakse i kako ih na najbolji način prevazići; kao i koji je značaj i uloga vannastavnih aktivnosti u ovom procesu; šta znači autonomija nastavnika; i kako promene koje donosi pandemija Kovid-19, nastava na daljinu i napredak novih tehnologija utiču na obrazovanje u Srbiji.

 

Učesnici:

dr Iva Subotić Krasojević, Srednja škola za mašinstvo i umetničke zanate “Tehnoart Beograd”, EduLab IFDT (moderatorka)
Dejan Bošković, Osnovna škola “Ivo Andrić” u Beogradu
Tatjana Marković Topalović, Srednja medicinska škola u Šapcu
Predrag Starčević, Osnovna škola “Jovan Jovanović Zmaj”, Pančevo
Slavica Gomilanović, Osnovna škola “Đura Jakšić”, Oreškovica, Petrovac na Mlavi
Zorica Ivanović, Tehnička škola u Paraćinu
Vigor Majić, istraživačka stanica Petnica
dr Srđan Verbić, FEFA, Univerzitet Metropolitan, bivši Ministar prosvete

Iva Subotić Krasojević je rođena 1978. godine. Doktorsku disertaciju „Interpretacija starih slika novim medijima u nastavi istorije umetnosti i likovne kulture“ odbranila je 2018. godine. Od 2002. godine radi kao nastavnica istorije umetnosti u školi za mašinstvo i umetničke zanate „Tehnoart Beograd“. Bavi se istraživačkim i teorijskim radom u oblasti metodike nastave likovne kulture. Saradnica je Centra za muzeologiju i heritologiju i Centra za obrazovanje nastavnika Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Članica je EduLab: Laboratorije obrazovnih strategija Instituta za filozofiju i društvenu teoriju.

Dejan Bošković je završio srednju Pedagošku školu, potom Biološki fakultet u Beogradu, magistrirao je na Hemijskom fakultetu i specijalizovao Ekološko pravo na Pravnom fakultetu u Beogradu. Učestvovao je u većem broju državnih i međunarodnih projekata među kojima su: eTwinning projekat „Intercultural dialogue through fairy tales, drama and art“, u kome je učestvovalo 33 evropske zemlje, „Microglobalscope“, Erazmus projekat „Drugačiji ili isti – zajedno činimo celinu“ nacionalnog odbora za obrazovanje u Finskoj i “Open Discovery space“, evropski projekat 52 organizacije iz 25 država. Ima zvanje samostalnog pedagoškog savetnika, a spoljni je saradnik Ministarstva prosvete, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Tatjana Marković Topalović je profesorka fizike u srednjoj Medicinskoj školi u Šapcu i doktorantkinja na programu Metodike nastave fizike na Fizičkom fakultetu u Beogradu. Jedna je od autora Parka nauke u Šapcu, koji je otvoren u martu 2013. godine. Dugi niz godina, promoterka je nauke u Mačvanskom okrugu i koordinator projekta „Zasuči rukave“ i Tradicionalna školica nauke za decu mlađeg uzrasta grada Šapca. Osnivačica je Društva ljubitelja fizike, FIZIXA u svojoj školi. Autorka je većeg broja stručnih radova objavljenih u zborniku radova sa seminara o nastavi fizike kao i u međunarodnim stručnim časopisima.

Predrag Starčević je učitelj u Osnovnoj školi “Jovan Jovanović Zmaj” u Pančevu. Pisac je i autor Bukvara za prvi razred OŠ. Osnivač je Dopunske škole na srpskom jeziku u Solunu, Katerini i Leptokarja, Grčka. U Nea Apoloniji, Grčka, je sedam meseci predavao i starao se o deci, koja su izbegla iz rata iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske, gde je bio deo tima psihologa I psihijatara Grčke u istraživanju “Izmenjena psihologija deteta u ratu”. Dobitnik je petnaest nagrada i visokih priznanja u Srbiji i Grčkoj, među kojim je i Povelja “Pro Futuro” “za doprinose u oblasti unapređenja interkulturalnog dijaloga i očuvanja vrednosti građanskog društva”.

Slavica Gomilanović je učiteljica u Osnovnoj školi “Đura Jakšić” u Oreškovici, Petrovac na Mlavi. Radi u kombinovanom odeljenju u maloj seoskoj školi gde aktivno koristi IKT kako bi učenicima približila nastavne sadržaje i povezala ih sa vršnjacima iz drugih krajeva Srbije i Evrope. Realizuje akreditovane seminare stručnog usavršavanja, koji imaju za cilj da osnaže nastavnike za primenu IKT u nastavi, bila je moderator nekoliko elektronskih seminara u okviru Majkrosoftovog programa „Partner u učenju“. U projektu Razvionica učestvovala je kao IKT trener i kao deo osmočlanog tima Moodle mreže Srbije koji je dizajnirao onlajn obuku „Osnove učenja i nastave“ za više hiljada nastavnika.

Zorica Ivanović je nastavnica srpskog jezika i književnosti u Tehničkoj školi u Paraćinu. Bavi se primenom informacionih tehnologija u nastavi, režijom predstava i izradom frekvencijskih rečnika. Utvrđuje gradivo kroz dramatizacije, mape uma, posete pozorištu, biblioteci, muzejima i izlete. Autor je nekoliko zbirki pesama, dramskih tekstova, naučnih radova, dokumentarnog filma i priručnika Pismeni zadatak u srednjoj školi. Sa učenicima je izdala Rečnik stranih reči iz oblasti farmacije i ekologije. Autor je četiri bloga namenjenim učenicima i nastavnicima: Jezik naš nasušni, Napiši, pročitaj!, Evropska unija i Ubi me prejaka reč!. Predavačica je na seminarima Istraživačke stanice „Jelašnica“.

Vigor Majić je dugogodišnji direktor, danas savetnik u istraživačkoj stanici Petnica. Rođen je 1957. godine u Opatiji. Osnovnu i srednju školu završio je u Loznici, dok je u Beogradu studirao na Medicinskom i Prirodno-matematičkom fakultetu. Sredinom osamdesetih godina bio je na čelu Izvršnog odbora Republičke zajednice nauke. Bio je član redakcije časopisa “Gledišta” i pisao za časopise “Galaksija” i “Vreme”. U periodu 2001-2002. obavljao je funkciju Zamenika Ministra prosvete Gaše Kneževića u vladi Zorana Đinđića. Objavio je više radova u domaćim i međunarodnim časopisima na temu obrazovanja, nauke i rada sa talentima.

Srđan Verbić je docent na FEFA, Univerzitet Metropolitan i bivši Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Rođen je 1970. godine u Gornjem Milanovcu. Tokom školovanja bio je polaznik prvih programa Istraživačke stanice Petnica, učesnik više saveznih smotri “Nauka mladima” i stipendista SANU i Republičkog Fonda za talente. Od 2003. učestvuje u međunarodnoj studiji učeničkih postignuća PISA, a od 2005. radi u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, u početku kao savetnik-koordinator za prirodne nauke, a od 2013. i kao rukovodilac Centra za ispite. Ima dvadesetogodišnje iskustvo u naučnom obrazovanju nadarenih srednjoškolaca, tokom kojih je organizovao oko 100 seminara i radionica za srednjoškolce, studente i nastavnike, kao i dvanaest konferencija mladih talentovanih srednjoškolaca.

EduLab: Laboratorija obrazovnih strategija IFDT je interdisciplinarna istraživačka grupa i centar koju sačinjavaju filozofi, sociolozi, antropolozi, teoretičari književnosti i umetnosti. Formiranje EduLab-a motivisano je neophodnošću upućenog, promišljenog i sistematskog odgovora na izazove koje različite obrazovne koncepcije i politike upućuju savremenom mišljenju. Cilj EduLab-a je da podstakne intenzivniju teorijsku razmenu i naučnu produkciju između praktičara i teoretičara obrazovanja iz regiona i šire, i na taj način doprinese unapređenju i inovaciji u pogledu obrazovnih strategija.

Udruženje “Živojin Mišić” je osnovano 2013. godine u Beogradu iz želje za unapređenjem društva i podrškom preduzetništvu kao formuli za ekonomski napredak i oporavak zemlje. Udruženje je osnovano od strane osnivača i zaposlenih kompanije Devana Technologies, sa željom da kompanija jedan deo dobiti vrati društvu i tako doprinese njegovom razvoju. Od 2014. godine realizuje projekat dodele nagrade Najbolji edukatori Srbije sa ciljem da ohrabre i nagrade edukatore koji prave razliku u svom poslu i koji sa učenicima postižu izvanredne rezultate.

Detalji

Datum:
9. juna
Vreme:
12:00 - 14:00

Mesto

Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Kraljice Natalije 45
Beograd, Srbija

Organizator

IFDT