[Predavanje] Kako oblikovati saobraćajni prostor po meri ranjivih učesnika u saobraćaju (SolidCareLab & PerspectLab)
Oblikovanje saobraćajnog prostora sa fokusom na ranjive učesnike u saobraćaju, kao što su pešaci, biciklisti, deca, starije osobe i osobe sa invaliditetom, predstavlja ključni izazov u urbanom planiranju i saobraćajnoj politici. Ova grupa učesnika najčešće je izložena povećanom riziku od povreda ili smrtnog ishoda u saobraćajnim nezgodama. Da bi se osigurala njihova bezbednost, potrebno je usvojiti holistički pristup koji podrazumeva tehničke, infrastrukturne i zakonodavne mere. Ključni principi ovog pristupa su: stvaranje bezbednog i inkluzivnog saobraćajnog prostora, uključujući smanjenje brzine motorizovanog saobraćaja, proširenje zona sa prioritetom za pešake i bicikliste, unapređenje osvetljenja i signalizacije, kao i primenu tehnologija za nadzor i kontrolu. Integracija saobraćajnog planiranja sa društveno odgovornim urbanističkim rešenjima može značajno smanjiti broj nesreća i unaprediti kvalitet života u urbanim sredinama. Ideja ravnopravnosti u kreiranju saobraćajnog prostora iz ugla urbane mobilnosti razmatra se kroz savremen koncept saobraćajnog planiranja u funkciji brige i zaštite ranjivih učesnika u saobraćaju sagledan iz ugla održive urbane mobilnosti i humanog inženjeringa, sa osvrtom na primenu informacionih tehnologija u tehničkom regulisanju saobraćaja.
Igor Velić je master saobraćajni inženjer i urednik portala „Sigurne staze“, posvećenog bezbednosti u saobraćaju i saradnik Instituta za urbanu mobilnos. Njegova vizija je stvaranje nezagađenih i nezagušenih urbanih sredina koje će poboljšati kvalitet života svih građana. Zalaže za razvoj atraktivnih gradova u Srbiji koji su prohodni, udobni za život i pristupačni svim građanima. Aktivno sarađuje sa Udruženjem roditelja dece stradale u saobraćaju i ima značajno iskustvo u radu na projektima koji su zajednički realizovali javni i civilni sektor.