[Predavanje] Konektovan, augmentovan i diskonektovan učenik: Besprekornost i interupcije obrazovnog iskustva (DigiLab & EduLab)
🗓 April 27 🕒 16:00 CET 🔹 IFDT/online
Koncept ‘konektovanosti’ je razvijan u menadžmentu i akademskoj zajednici nekoliko decenija: ‘konektovan radnik’, ‘konektovan istraživač’, ‘konektovan edukator’. Ponekad se konektovanost koristi naizmenično sa još jednim popularnim konceptom, ‘augmentacijom’, koji predstavlja određeni tehnološki stek. „Konektovan“ pojedinac ispunjava svako okruženje protokom digitalnih podataka koje ne može da kontroliše, pa čak ni da ga bude svestan. Konektovanost se često dovodi u vezu sa digitalno augmentovanim ili proširenim veštinama, odnosno kompetencijama koje povećavaju produktivnost u specifičnim zadacima, ali postavljaju pitanje ljudske agentnosti. Obrazovanje mora da pretvori pojedince u „konektovane učenike“ kako bi mogli da se uklope u ovakvo sociotehničko okruženje. Ova konverzija se često oslanja na „besprekorno iskustvo“, još jedan koncept IT i menadžmenta. Prateći kritičku analizu besprekornosti D. Volfganga kao oblik ‘obezvlašćenja’, autor primenjuje kritički pristup na obrazovna okruženja u nastajanju. Besprekornost čini konektovanog učenika boljim funkcionalnim delom sistema. Ali šta se dešava ako se konektovani učenik diskonektuje?
Mihail Buhtojarov je docent na Institutu za humanističke nauke Sibirskog federalnog univerziteta, Krasnojarsk, Rusija. Od februara do avgusta 2023. je naučni saradnik na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju Univerziteta u Beogradu, uz podršku Stipendije solidarnosti jugoistočne Evrope za ugrožene naučnike. Mikhail je magistrirao obrazovanje u instrukcionoj tehnologiji na Univerzitetu Kent State, SAD i doktorirao socijalnu filozofiju. Od 2003. predaje predmete iz filozofije, metodologije nauke, kritičkog mišljenja i globalnih pitanja. 2014-2015 bio je gostujući predavač u Laboratoriji za učenje na Univerzitetu Duisburg-Esen, Nemačka. Mikhail je prezentovao na seriji međunarodnih konferencija MIT LINC 2013, 2016. i 2019. godine. Stručnjak je za profesionalni razvoj i predaje instrukcioni dizajn i tehnologiju. Njegova istraživačka interesovanja obuhvataju filozofska pitanja vezana za obrazovne sisteme čovek-mašina, ekosisteme učenja i obrazovne ideologije.
Pitanja pre predavanja možete poslati na mikebukhtoiarov@gmail.com
Događaj će biti fotografisan i sniman radi objavljivanja na društvenim mrežama, vebsajtu i drugim kanalima informisanja u svrhu promocije događaja i aktivnosti Instituta.