[Razgovor o knjizi] Kevin Meklahlin – Filologija života: kritički projekat Valtera Benjamina (CriticLab)
🗓 Maj 16 🕒 18:00 CET 🔹 online
U knjizi The Philology of Life: Walter Benjamin’s Critical Project, Kevin MekLahlin pokušava da predstavi osnove filološkog projekta Valtera Benjamina. MekLahlin prati razvoj ovog projekta pfreko serije komentara i pažljivih čitanja tri teksta: “Dve pesme Fridriha Helderlina”, “Pojam umetničke kritike u nemačkom romantizmu”, i “Geteov Izbor prema sličnosti”. Prema MekLahlinu, Benjaminov kritički program iz pomenutih eseja (napisanih između 1914. i 1922.) ne samo što nudi inovativnu interpretaciju jednog revolucionarnog momenta moderne književnosti, već predstacvlja i osnovu njegovog kritičkog projekta u celini.
Kevin MekLahlin je profesor na Brown univerzitetu gde je od 2011. do 2022, obavljao i funkciju dekana. Autor je četiri knjige: Writing in Parts: Imitation and Exchange in 19th-Century Literature (Stanford UP, 1995); Paperwork: Literature and Mass Mediacy in the Age of Paper (U of Penn P, 2005); Poetic Force: Poetry after Kant (Stanford UP, 2014); The Philology of Life: Walter Benjamin’s Critical Program (Fordham UP, 2023). Zajedno sa Hauardom Ejlandom preveo je Arcades Project Valtera Benjamina (Harvard UP, 1999).
Kristofer Finsk je predsednik The European Graduate School, Svajcarska i profesor emeritus na Univerzitetu u Aberdinu. U svom delu bavi se Martinom Hajdegerom, Morisom Blanšoom, Valterom Benjaminom, kao i savremenim umetnicima poput Fransisa Bejkona i Salvatora Pulje. Napisao je: Heidegger, Thought and Historicity (Cornell, 1986), Language and Relation: that there is language (Stanford, 1996), Infant Figures: The Death of the Infans and Other Scenes of Origin (Stanford, 2000), The Claim of Language: A Case for the Humanities (Minnesota, 2004), Last Steps: Maurice Blanchot’s Exilic Writing (Fordham, 2013).
Avital Ronel je profesorka na New York University. Njena polja istraživanja su studije književnosti, filozofije, tehnologije i medija, feministička teorija, dekonstrukcija, etika, psihoanaliza i umetnost performansa. Autorka je sledećih knjiga: Dictations: On Haunted Writing (1986), The Telephone Book (1989), Crack Wars: Literature, Addiction, Mania (1992), Finitude’s Score: Essays for the End of the Millennium (1994), Stupidity (2002), The Test Drive (2005), Loser Sons: Politics and Authority (2012) i Complaint: Grievance among Friends (2018).
Petar Bojanić je naučni savetnik na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju u Beogradu. Nakon osnovnih i magistarskih studija filozofije na Beogradskom univerzitetu, usavršavao se na Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales u Parizu i doktorirao je na Univerzitetu Pariz-Nanter na temi „(Poslednji) rat i institucija filozofije“ (2003). Glavne oblasti njegovog istraživanja su politička filozofija, fenomenologija, filozofija prava, filozofija arhitekture i grada, socijalna ontologija i jevrejska politička tradicija. Predavao je na Univerzitetu Kornel, Univerzitetu u Aberdenu, Univerzitetu u Beogradu, Univerzitetu u Maćerati, Uralskom federalnom univerzitetu u Jekaterinburgu. Od 2011. do 2019. bio je direktor Instituta za filozofiju i društvenu teoriju. Od 2009. godine direktor je Centra za etiku, pravo i primenjenu filozofiju (CELAP), od 2013. Centra za napredne studije jugoistočne Evrope Sveučilišta u Rijeci (CAS SEE), a od 2020. i predsednik Instituta za demokratski angažman jugoistočne Evrope (IDESE). Prevođen je na engleski, italijanski, nemački, španski, francuski, ruski, mađarski, portugalski jezik.
Događaj će biti fotografisan i sniman radi objavljivanja na društvenim mrežama, vebsajtu i drugim kanalima informisanja u svrhu promocije događaja i aktivnosti Instituta.