[PREDAVANJE] Bruno Ferreira Costa – Upotreba društvenih medija – efekat Donalda Trampa (DigiLab)
Savremena politička komunikacija izaziva mnoštvo analiza naročito u domenu upotrebe društvenih medija kao osnovne platforme za prenos političkih poruka. Danas su društvene mreže povlašćena scena za političku debatu i političku participaciju.
Predavanje Bruno Ferreira Costa se fokusira na proučavanje korišćenja društvenih mreža od strane Donalda Trampa, izabranog predsednika SAD 2016. godine. Sposobnost mobilizacije preko društvenih mreža omogućila je Trampu da zaobiđe tradicionalne modele komunikacije i iskoristi popularnost novih tehnologija. Da li se populizam bolje prilagođava novim oblicima komunikacije? Predavač postavlja sebi zadatak da promišlja o ovom pitanju koristeći primere sa Fejsbuka i Tvitera.
Bruno Ferreira Costa završio je doktorske studije društvenih nauka, specijalizirajući se za političke nauke 2015. godine (Univerzitet u Lisabonu). Magistrirao je (2009) i diplomirao (2006) političke nauke na Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas. Njegova akademska karijera dva puta je nagrađena naučnim nagradama. Radi kao docent na Univerzitetu Beira Interior i istraživač je u Praxis – Centru za filozofiju, politiku i kulturu. Objavio je nekoliko članaka kao autor i koautor u specijalizovanim časopisima. Autor je dve knjige, urednik jedne međunarodne knjige i autor sedam poglavlja u knjigama iz oblasti političkih nauka.
Proglašen je za „Jean Monnet Chair“ iz oblasti „POLMEDIA_EU – Politički sistemi, političko učešće i mediji u EU“. Costa je prethodno vodio istraživački projekat „Sastav i uticaj liberalnih vlada u kontekstu Evropske unije“.
Istraživačka karijera profesora Costa fokusira se na društvene nauke, sa naglaskom na političke nauke. Njegova istraživačka interesovanja su apstinencija, izborna participacija, politička participacija, politički sistem, demokratija, aktivizam; reprezentacija, političke partije, politička komunikacija.