[Predavanje] Tara Radović – Zapamti gde si stao: psihološki efekti prekinutih aktivnosti (EduLab)
🗓 4. april 🕒 12:00pm 🔹 IFDT/online
U savremenom društvu, prekidi i ometanja naših aktivnosti postali su deo naše svakodnevice na radnom mestu i u privatnom životu. Na primer, to može biti kolega koji hoće samo nešto da pita ili poštar koji zvoni dok kuvamo ručak. Pored toga, svakodnevno dobijamo mnoštvo notifikacija, poziva, mejlova i poruka, a na neke od njih moramo odmah i da odgovorimo. Prema nekim procenama, zbog prekida aktivnosti novim zadacima se utroši 28% radnog dana, što dalje vodi ekonomskim gubicima, koji se procenjuju na milijarde dolara godišnje samo u SAD. Kakvi su zapravo efekti prekida aktivnosti na psihološkom planu? Da li je svaki prekid jednako ometajući? Mogu li prekidi imati i pozitivne efekte? U ovom predavanju će biti predočen pojam prekida kao jedna vrsta multitaskinga, kao i najznačajniji aspekti prekidajućih aktivnosti koji utiču na učinak u kognitivnim zadacima.
Bio predavača:
Tara Radović (Beograd, 1990) je osnovne i master studije završila na odeljenju za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu, a master studije iz kognitivnih nauka na Univerzitetu u Osnabriku u saradnji sa Institutom Maks Plank u Berlinu. Kao istraživač-saradnik i doktorant na Tehničkom univerzitetu u Berlinu istražuje efekte prekida (interruptions) na učinak u kognitivnim zadacima i autor je nekoliko radova na ovu temu. Bila je saradnik u nastavi na kursevima Kognitivna psihologija i Multitasking, što su ujedno i oblasti njenog primarnog interesovanja.