Milovanović Aleksandar

Aleksandar Milovanović (rođen 23.08.1999. u Kruševcu) je student doktorskih studija na Odeljenju za psihologiju, Filozofskog fakulteta, Univerziteta u Beogradu, gde je prethodno završio i osnovne i master studije. Njegova šira oblast interesovanja obuhvata razvojnu psihologiju, psihologiju mladih i psihologiju obrazovanja. Tema doktorske disertacije jeste intersubjektivnost u obrazovanju, uticaj škole kao institucije na socio-afektivni razvoj učenika, razvojno-psihološka perspektiva empatije i primena empatije u obrazovnom kontekstu. Član je Laboratorije za individualne razlike i Laboratorije za razvojnu psihologiju na Filozofskom fakultetu. Angažovan je kao Mentor studenata na predmetima Psihologija individualnih razlika, Psihometrija 1 i 2. Ima završen uvodni kurs iz konstruktivističke psihoterapije, sertifikat dodeljen od strane Udruženja konstruktivista Srbije iz 2021. godine. Aktivni je polaznik višeg kursa iz konstruktivističke psihoterapije, u organizaciji PLK Centra, od septembra 2023. godine. Nakon rada u različitim obrazovnim instuticijama (Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Treća beogradska gimnazija i OŠ „Kralj Aleksandar I“) odlučuje se da svoj naučno-istraživački angažman formalizuje kao istraživač pripravnik na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju. Angažovan je u okviru Laboratorije obrazovnih teorija (EduLab) i Laboratorije za aktivno građanstvo i demokratske inovacije (ActiveLab).

Najnovije publikacije

  • Milovanović, A. (2023). Empatija, kognicija i ličnost: Transverzalna studija kognitivno-temperamentalnih konstituenata empatije kroz prizmu pijažeovske koncepcije razvoja [Master rad, Univerzitet u Beogradu].
  • Karalić, E., Čaprić, G., Ranđelović, B., & Milovanović, A. (2023). Kvalitet nastave čitalačke pismenosti i postignuća učenika: PIRLS 2021 [Usmeno izlaganje]. Pedagoška istraživanja i školska praksa. PIRLS 2021: Rezultati i implikacije, Beograd, Srbija, p. 33. https://www.ipisr.org.rs/images/pdf/naucni-skupovi/Zbornik%20rezimea%20PIRLS%202021.pdf
  • Milovanović, A., Filipović, A., Đukić, A., Nedeljković, B., Lazarević, Lj. B., Kušić, M., Knežević, G. (2023). Is Auto-chauvinism a measurable psychological construct? [Usmeno izlaganje]. XXIX naučna konferencija Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Srbija, p. 60-61.http://empirijskaistrazivanja.org/wp-content/uploads/2023/03/EIP2023_book_of_abstracts.pdf
  • Filipović, A., Milovanović, A., Đukić, A., Nedeljković, B., Lazarević, Lj. B., Kušić, M., Knežević, G. (2023). There is no one worse than us: The construct validity of the Ingroup criticism scale. [Usmeno izlaganje]. XXIX naučna konferencija Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Srbija, p. 61-62. http://empirijskaistrazivanja.org/wp-content/uploads/2023/03/EIP2023_book_of_abstracts.pdf
  • Milovanović, A., & Pešić, A. (2023). In search of explanation of violent behavior: A mediating model of personality traits, empathy and bullying. [Usmeno izlaganje]. XXIX naučna konferencija Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Srbija. p. 73. http://empirijskaistrazivanja.org/wp-content/uploads/2023/03/EIP2023_book_of_abstracts.pdf