Stojanović Dragana
Dragana Stojanović je naučna saradnica na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju i vanredna profesorka na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Diplomirala je etnomuzikologiju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, a doktorsku disertaciju odbranila je 2014. godine na akademskom studijskom programu Teorija umetnosti i medija pri Centru za interdisciplinarne studije Univerziteta umetnosti u Beogradu. Objavila je brojne radove u oblastima studija sećanja i pamćenja, studija Holokausta, studija kulture, pedagogije i obrazovanja, teorije umetnosti, teorije medija i etnomuzikologije, kao i u oblastima digitalno orijentisanog obrazovanja, gejmifikacije i neformalne edukacije. Učesnica je i organizatorka međunarodnih i lokalnih naučnih konferencija, tribina, seminara i edukativnih aktivnosti u području teorije umetnosti i medija i studija judaistike. Pored rada u formalnom obrazovanju i naučnom istraživaštvu, aktivna je u domenu neformalne edukacije kao konsultantkinja za edukativne projekte i facilitatorka interaktivnih edukativnih sadržaja u organizaciji Haver Srbija.
Najnovije publikacije
- Dragana Stojanović, Danica Igrutinović, „Postholokaustovska čitanja u jevrejskoj i hrišćanskoj misli: komparativni aspekti“, Holokaust i teologija (ur. Vera Mevorah, Željko Šarić i Predrag Krstić), Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Univerzitet u Banjoj Luci, Beograd, 2023, 22-43.
- Dragana Stojanović, „Važnost deviktimizacije i depatologizacije trans i rodno nebinarnih osoba i njihovih identiteta u školstvu u Srbiji: potreba, nužnost i pravo“, Temida, broj 3/2023, Viktimološko društvo Srbije, Beograd, 2023, 435-451.
- Dragana Stojanović, “Holocaust and the Ethics of Tourism: Memorial Places in Narrations of Responsibility”. Philosophy and Society Vol. 33 No. 3, 2022: 551-566. DOI: https://doi.org/10.2298/FID2203551S
- Dragana Stojanović, „Preserving and Dissemination of Digitized Sound Heritage in Contemporary Times: The Potential of Blockchain Technology“, Musicology – Journal of the Institute of Musicology SASA 33 (II/2022), SASA, Belgrade, 2022, 73-86, https://doi.org/10.2298/MUZ2233073S, DOI https://doi.org/10.2298/MUZ2233073S, UDC 781:004, 78:004.738.5.056
- Dragana Stojanović, „Cryptoart and Digital Humanities: Transtechnological Perspectives and the Challenge of Tactical Positions.“ AM Journal of Art and Media Studies 27 (April 2022): 115–126. doi: 10.25038/am.v0i27.496
- Marko Suvajdzic, Dragana Stojanović. “Discover DaVinci: Blockchain, Art and New Ways of Digital Learning.” Advances in Science, Technology and Engineering Systems 6(5), 273-278, 2021. DOI: 10.25046/aj060530
- Marko Suvajdzic, Dragana Stojanović, Irina Kanishcheva, “Blockchain and AI in Art: A Quick Look into Contemporary Art Industries”, in: Prieto J., Partida A., Leitão P., Pinto A. (eds) Blockchain and Applications. BLOCKCHAIN 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 320. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-86162-9_27
- Marko Suvajdžić, Azra Bihorac, Dragana Stojanović, “Uticaj virtuelne stvarnosti na stanje pacijenata na odeljenju intenzivne nege: igrom do oporavka”, Studije video-igara: Nova interdisciplinarna naučna oblast, AUNS, Novi Sad, 2021, 110-122, ISBN 978-86-81666-31-9, UDC 795:616-052