[Seminar o knjizi] Toma Piketi – Kapital i ideologija (CriticLab & YugoLab)
Toma Piketi je autor nekoliko knjiga koje se bave kako istorijskim, tako i teorijskim analizama složenog odnosa između ekonomskog razvoja i raspodele bogatstva. Njegova istraživanja su naučno prepoznata kroz objavljivanje u uglednim međunarodnim časopisima kao što su Quarterly Journal of Economics, Journal of Political Economy, American Economic Review i Review of Economic Studies. Već 2012. godine, uticajni časopis Foreign Policy priznao je Piketijev ugled tako što ga je uključio na svoju listu sto najuticajnih intelektualaca. Njegova knjiga „Kapital u XXI veku“ 2014. godine podstaknula je značajnu javnu debatu na globalnom nivou. Sa preko 2,5 miliona prodatih kopija širom sveta (uključujući gotovo 300.000 u Francuskoj, objavljena od strane izdavačke kuće Editions du Seuil), knjiga je istovremeno bila predmet kritičkih, ali i pozitivnih recepcija, a primila je prestižne nagrade kao što su Petrarch Prize i British Academy Medal. Dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju, Pol Krugman, tvrdi da „Kapital u XXI veku“ predstavlja „revoluciju u načinu razumevanja dugoročnih trendova u nejednakosti“ (New York Review of Books) i smatra je značajnim konkurentom za „knjigu godine, i možda decenije“ (The New York Times). Godine 2019. godine, profesor Piketi je objavio knjigu „Kapital i ideologija“, koja predstavlja proširenje i, određenom smislu, produbljenje, njegovog prethodnog kapitalnog dela, nudeći u njoj sveobuhvatan istorijski prikaz kretanja društvenih nejednakosti i percepcije koncepta vlasništva na raličitim kontinentima i u različitim kulturama, kao i korišćene ideološke okvire koji su ih istorijski opravdavali.
Učesnici seminara: Jayati Ghosh, Branko Milanović, Duvoux Nicolas, Petar Bojanić, Gazela Pudar Draško, Jelena Žarković, Marjan Ivković, Mihail Arandarenko, Ivica Mladenović
Toma Piketi je profesor na École des hautes études en sciences sociales (EHESS) i na École d’économie de Paris (Paris School of Economics).
Događaj će biti fotografisan i sniman radi objavljivanja na društvenim mrežama, vebsajtu i drugim kanalima informisanja u svrhu promocije događaja i aktivnosti Instituta.