
Koordinator: Laboratorija za digitalno društvo
Oblasti istraživanja: političke nauke, komunikologija i psihologija društva
Teme: algoritmi za preporuke, društveni mehuri, negativne vesti, polarizacija, dezinformacije, medijska zavisnost, neuromarketing, digitalni otisci i uticaj novih tehnologija na društvo, kao npr. veštačke inteligencije, 5G-a, blokčejna i metaversa
Metodi: analiza velikih podataka, psihometrija, primena algoritama mašinskog učenja i analiza sadržaja
Doktorirao 2013. godine na Institutu za političke studije (Sciences Po Lyon) Univerziteta u Lionu, Francuska
Koristeći inovativnu metodologiju Bojić identifikuje da zavisnosti niskog i srednjeg intenziteta imaju veliki uticaj na društvo. U novijim razmatranjima Bojić se fokusira na algoritme za preporuke, kao mnogo uspešnije od mas medija u izazivanju zavisnosti i iniciranju društvenih polarizacija. Zbog toga su algoritmi za preporuke označeni kao najuticajnija društvena sila današnjice i način na koji veštačka inteligencija direktno utiče na više od polovine svetske populacije. Rezultati istraživanja govore da je potrebno definisati algoritme za preporuke kao javno dobro i virtuelni identitet kao ljudsko pravo.
U svojoj knjizi Bojić naziva društvo vođeno tehnologijom Kulturni organizam, dok je najveći izazov represija individue od strane društvenih agenata (mediji, vlade…).
Bojićev dugoročni projekat je kreiranje Indeksa medijske realnosti koji kvantifikuje osećanja iskazana od strane medija i građana na društvenim mrežama. Cilj je da se razmotri neadekvatno predstavljanje društvene realnosti u medijima (negativne vesti).
Knjiga
Bojic, L. (2022). Culture Organism or Techno-Feudalism: How Growing Addictions and Artificial Intelligence Shape Contemporary Society. Belgrade: Institute for Philosophy and Social Theory.
Izabrane publikacije
Bojic, L., Nikolic, N. & Tucakovic L. (2022). Wars of Echo Chambers: Analysis of Covid-19 Echo Chambers in Serbia. Communications: The European Journal of Communication Research, 48(2).
Bojic, L. (2021). How Media Directly Impact Society: A Psychometric Analysis of Leading Twitter News Profiles and their Followers in Serbia. In Romina Surugiu, Adriana Stefanel, Nicoleta Apostol (eds.), 30 Years of Higher Education in Journalism and Communication in Eastern Europe, Bucharest: Tritonic, pp. 483-504.
Bojic, L., Zaric M. & Zikic, S. (2021). Worrying impact of artificial intelligence and big data through the prism of recommender systems. Etnoantropološki problemi, 16(3), 935-957.
Bojic, L., Tucakovic L. & Nikolic, N. (2021). Neuromarketing unmasked: a review of current state in the field. Ekonomika preduzeća, 70(7-8).
Tucakovic, L. & Bojic, L. (2021). Computer-based personality judgments from digital footprints: theoretical considerations and practical implications in politics. Srpska politička misao, 74(4).
Nikolic, N., Bojic, L. & Jevtovic, A. (2021). What makes millennials blow the whistle? From cultural to socio-psychological perspectives on whistleblowers. Sociološki pregled, 55(4), 1674-1695.
Bojic, L., Djukanovic, D., & Nikolic, N. (2021). 5G as geopolitical power struggle: The new neutral approach of balance and safety in technology controlled world explained through a case study of Serbia. NBP. Nauka, bezbednost, policija, 26(3).
Bojic, L., Zejnulahovic, D. & Jankovic, M. (2021). Techno-feudalism illustrated by Trump’s Twitter suspension and Australia vs. Google and Facebook dispute. Sociološki pregled, 55(2), 538-561.
Pavlovic, M. & Bojic, L. (2020). Political marketing and strategies of digital illusions – examples from Venezuela and Brazil. Sociološki pregled, 54(4), 1391-1414.
Bojic, L. & Pavlovic, M. (2020). Media use and happines in Serba. Srpska politička misao, 70(4), 45-59.
Arsic, B, Bojic, L., Milentijevic, I., Spalevic, P., Rancic, D. (2018). Symbols: Software for Social Network Analysis. The Facta Universitatis, Series: Automatic Control and Robotics, 17(3):205-222.
Bojic, L. (2018). Media addicts in Serbia: problem dimensions and possible solutions. Teme, 42(2):681-693.